Helg igen =)

Veckorna bara flyger iväg nu för tiden tycker jag, skönt att det går frammåt! Idag kom jag hem runt halv 8a i morse så var riktigt tidig :) Skönt va väl det med tanke på att det är fredag :) Klarade mig nämligen precis på minuten innan jag var tvungen att ta 45min rast vilket jag nu slapp och på såvis vann massa dyrbar tid hehe ;) Sen åkte jag hem, satte mig och åt makaronepudding *mumms* Sen fick jag ett morgonryck och satte igång med att måla, och det höll jag på med fram till dess att Frida och Philip kom ner och sa godmorgon! Sen tjöta vi lite och jag kände mer och mer hur tröttheten efter nattens jobbande kom smygande, så till slut väntade sängen ett tag efter 10, sen sov jag till 15-tiden.....
Då var det massa bus med Philip medans det var dags för lilla Frida att sätta igång med jobbandet, dvs marsipanmålning :=)

Sen gjorde jag färskpotatis med löksill och gott gott =) Till och med Phillebus fick en potatis med lite smör och en pytteliten klick med gräddfil, uj uj uj vad han tyckte det var smaskens :) Får se funderar på att koka en potatis och en morot o kanske något mer imorgon och mixa ner det, tycker det är på tiden att man börjar laga lite mat här hemma till han nu, såpass stor är han, och då vet man exakt vad han får i magen :)

Nee... nu har jag målat lite för en stund sen, så på den fronten får det räcka idag! Imorgon blir det till att byta bromsar på bilen och fixa och dona som vanliget... ska bli gott med en hel natt i sin egna säng idag, det blir inte så ofta nu för tiden... inte på nätterna iafall :p Det är ju så att jobba natt, lite svårt att befinna sig på två ställen samtidigt :p

Nee godnatt på er !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0