Gokväll!

Idag har vart en ganska så bra dag, dock väldigt lite gjort! Det ända vettiga är nog att jag lagade korvstroganoff med makaroner. Änliten har det börjat bli lite sommarvärme i vårt kära land, gott gott! Har vart ute mestadels hela dagen efter att jag vaknade... Hälsat på min kära syster och hennes barn, William var dock inte hemma! Dom har ju två stycken fina islandshästar där nu, så Olivia visade oss glatt hur duktig hon är på att rida! Vi tittade även till syrran och deras hönns (än så länge kycklingar) Kommer bli fina fisken när dom växt upp lite till! Vill verkligen köpa 2-3höns och en tupp och ha här på trädgården, gud vad mysigt det hade vart! Det var helt okay för syster, men får övertala Frida först! Hon ändrar sig säkert någon gång :) Lyckades återigen köra på ett djur i morrse, denna gång blev det en fiskmås på Viaredsrakan *hmm* Och förra veckan blev det rådjur, Uggla (tror det var förra?) och någon fågel. Har fått tag på saneringsfirma, så dom hör av sig inom 2 dagar för tidsbokning, skall bespruta för bl.a. getingar som vi har i huset... Inte så bra nu om det kommer sommarvärme och dom blir slöa och aggresiva, framförallt inte bra för lilla Philip. Snart skall jag upp på övervåningen och försöka knyta mig en liten stund, bara slappa lite här en stund till och sen äta lite först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0